Το πιο όμορφο κερί στον κόσμο, ζει στο Βερολίνο. Όλα αυτά τα χρόνια, όλο και κάποιον αγγαρεύω να μου φέρει ένα όταν επισκέπτεται το μέρος. Η ίδια όχι, δεν έχω πάει ποτέ στο Βερολίνο ως τώρα. Το κερί αυτό μυρίζει αντιηλιακό. Πέρσι δεν κατάφερα καθόλου σχεδόν να το απολαύσω. Τρεις εποχές έπειτα αυτό, κλεισμένο στο μπαούλο, μολονότι ήταν σβησμένο, δεν έπαψε να ευωδιάζει. Φέτος ο πόθος μου όπως σου είπα ξεράθηκε. Με τον πόθο μπήκαμε σχεδόν μαζί στη νέα εποχή του σπιτιού. Έγινα μάνα ανθρώπου και μάνα ενός φυτού ταυτόχρονα κι ακόμα επιμένω, πως δεν μπορώ καθόλου καλά να φροντίσω ζώα και φυτά. Ο πόθος όμως είναι ένα εξαιρετικά ανθεκτικό φυτό, τι πήγε λάθος; Καταλήγω στο ότι ενδεχομένως να μην έφταιγα ολότελα εγώ, αλλά κάποια ζιζάνια που φύτρωσαν δίπλα του. Θα μπορούσα θα μου πεις να τα σκοτώσω, αλλά δεν έπραξα έτσι. Το μπαλκόνι ωστόσο τώρα, είναι έτοιμο για το καλοκαίρι. Μένει λίγη ακόμα ψευτοπρασινάδα να στολίσω. Αλλά το κερί... Το κερί έχει βγει από το μπαούλο. Σβησμένο τώρα, μεσημέρι, πάνω στο τραπέζι, σκορπάει το άρωμά του αδιάκοπα.
Το κερί το ανάβω κυρίως το βράδυ. Το βράδυ έχουμε ορίσει με τα παιδιά ότι είναι η επίσημη ώρα μαγείας. Όσο κι αν σου ακουστεί περίεργο, με τον ορθολογισμό στο πηδάλιο, απλώνουμε σε όλη την πόλη τα μαγικά μας και θωρακίζουμε όλη τη ζωή μας με φανταστική αυτοπεποίθηση. Για κρυστάλλους νομίζουν πως μιλάμε, γεωλογία τους μαθαίνω. Η μαγεία λένε αυτά πως κουνάει το εκκρεμές, ξέρουμε όμως όλη η παρέας μας, ότι έστω κι ανεπαίσθητα η εσωτερική μας βούληση αλλάζει τον κόσμο.
Άνοιξα μία μπίρα μπλε να ξεδιψάσω. Πάνω της γράφει 1664. Αναζητώ αν πράγματι είναι τόσο παλιά η συνταγή, ή αναφέρεται σε κάτι άλλο η χρονολογία. Συχνά τα όσα κάπου γράφονται, στ' αλήθεια, αλλού αναφέρονται. Μαθαίνω πως η αλσατική αυτή μπίρα κρύβει στ' αρώματά της εσπεριδοειδή και κόλιανδρο! Καταραμένη προσωπική μυθολογία, αχ πόσο κάθε φορά σε απολαμβάνω. Βιώνω λοιπόν σε όλα αυτά τα μικρά και τα μεγάλα, τα καλά και τα όχι τόσο καλά, ένα εκατομμύριο οργασμούς το μερόνυχτο. Και προχωρώ...
Μου έφτιαξε ο Φοιβάκος ένα δώρο πριν λίγο. Μου λέει «δε θα σου αρέσει». Πριν δω τι είναι του μαθαίνω να μην σκέφτεται έτσι «Θα μου αρέσει ό,τι κι αν είναι. Έτσι θα σκέφτεσαι. Κι ακόμα κι αν αυτό ψέμα είναι, θα σου αρέσει αυτό που σκέφτηκες, ό,τι κι αν είναι» Μου δίνει ένα χαρτόκουτο μικρό. Μέσα έχει σταγόνες, μία μπάλα αλουμινόχαρτο και δύο άδεια μικρά χάρτινα ποτηράκια. Τον κοιτάζω. Ξεκινάει να μου εξηγεί. «Σου μάζεψα βροχή, αυτό είναι οι σταγόνες! Το μπαλάκι από αλουμινόχαρτο είναι το φεγγάρι κι αυτά τα ποτηράκια, εσύ κι εγώ!» Με ρωτάει ύστερα από λίγο γιατί έχω μία σταγόνα στο μάτι μου... Του εξηγώ πως είναι το καλύτερο δώρο που μου έδωσαν ποτέ! Με ρωτάει αν μου αρέσει περισσότερο από τη ζωγραφιά με την πεταλούδα και το σκέιτ της αγάπης. Δεν μπορώ να διαλέξω, τον ενημερώνω. Είναι σαν τα παιδιά μου... Εντάξει, μου λέει και μου προτείνει να ενώσω την ιστορία της πεταλούδας και του κουτιού και να γράψω κάτι γι' αυτό. Το έχουμε συμφωνήσει και παλιότερα ξέρεις. Εκείνος να μου ζωγραφίζει κι εγώ να πλέκω μία ιστορία γύρω από τη δημιουργία του. Ύστερα από πολύ λίγα λεπτά, έρχεται και μου λέει «Είμαι χαρούμενος! Κοίτα, έχω κι εγώ μία σταγόνα στην άκρη του ματιού» Ωραίος άνδρας αυτός ο τύπος!
Θα φύγω τώρα σε λίγο από το μπαλκονάκι. Πάω να εργαστώ. Έχω πείσει ξέρεις τον κόσμο, να κάνει κάτι που δεν φανταζόταν ποτέ ότι είχε ανάγκη κι έτσι ζούμε. Αν μου επιτρέπεις, το βρίσκω κι αυτό συγκινητικό. Μαγείρεψα την φαντασία μου, με την περιέργεια για το ανθρώπινο βάθος και το χάρισμά μου να κατανοώ δίχως να καταδικάζω. Μυστική εξερευνήτρια, δημιουργός, c level, εργάτρια κι ασκούμενη μαζί. Πολύπλοκες οι ανθρώπινες ιστορίες και που να σας πως και για τις άλλες... Και προχωρώ... Για στάσου όμως, ωραία η συγκίνηση, αλλά για μισό λεπτό, τι συμβαίνει αν βαδίζεις άτολμα και κυκλικά; Για πόσο συγκινούν οι κύκλοι; Πόσο κρατεί το άρωμά τους; Λες μία από τις επόμενες βραδιές, ν' ανάψουμε το κερί και να μάθουμε στις νύχτες μαγείας για τα κβαντικά άλματα, ή πολύ νωρίς ακόμα; Πρέπει να ετοιμάσω κάποιο ξόρκι ε;
Το άλμα έχει αρχίσει πριν καν όντως συμβεί.
Μοιάζει να έχει μυρίσει προτού καλά καεί.
Κι η βούληση υπάρχει κι ας είναι μυστική.
Μάλλον ήταν μία σπείρα κι όχι δειλή αρχή.




